Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tess Grieten - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tess Grieten - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Blijf op de hoogte en volg Tess

10 Januari 2017 | Japan, Kyoto

Hallo lieve vrienden en familie,

Om te beginnen wil ik jullie allemaal het beste wensen voor 2017!
Ik heb vernomen dat jullie koude tijden tegemoet gaan daar in België. Jullie gaan me vast haten als ik zeg dat ik kerst en nieuwjaar dit jaar gevierd heb in m'n zomerkleedjes. Hehe

December is alweer voorbij gevlogen. Tgho wat gaat de tijd snel, ik zit al in de helft. Sinds vorige maand voel ik me ook een stuk beter in Japan. De eerste maanden waren vaak zwaar voor mij. Ik miste jullie, was bang dat mijn stage niet zou lukken (stresskip als ik ben natuurlijk), maar ondertussen kan ik zeggen dat ik me echt wel thuis voel hier. De stage verloopt ook vrij vlot. Mijn project heeft heel wat veranderingen ondergaan, maar ondertussen weet ik goed waar ik mee bezig ben. Eind maart mag ik dit allemaal gaan presenteren op een congres dichtbij Mount Fuji. Mega ervaring natuurlijk, maar ik ga wel heel zenuwachtig zijn.

Vorige maand zijn we gestart met een daguitstapje naar Kobe, een naburige stad van Kyoto. één van mijn begeleiders van het labo is geboren in Kobe en wou maar al te graag gids zijn voor mijn medestudentjes en ik voor die dag. Het was regenachtig en koud, maar we zetten door en wandelden de stad dan maar rond met onze paraplu'tjes. In de avond was het tijd voor het Kobe licht festival. Wauw, dat was de uitstap echt wel waard! Een half uur lang wandelden we door allerlei lichtspektakels door de stad.

De laatste maand heb ik vooral heel veel gegeten op de Bonenkai feestjes. Bonenkai is een Japans eindejaarsfeestje om het afgelopen jaar 'te vergeten'. Je vertelt aan elkaar waar je dankbaar voor bent en wat je wil veranderen in het nieuwe jaar. Zo'n feestje heb ik gehouden met alle lab leden, eentje met kot, één met mijn kamergenoten op het lab, één met alle studenten vanuit Maastricht samen met hun begeleiders en proffen en dan nog eentje met mijn kameraadjes. Ik heb me voorgenomen om pas aan het einde van de maand terug op de weegschaal te gaan staan. Naast joggen ben ik nu ook begonnen met karate (!), wat zweten geblazen is! 3u aan een stuk zijn die karatelessen, en ze laten er hier geen gras over groeien. De eindejaar kilo's zullen er wel snel vanaf vliegen nu. Is wel super leuk :)

Eind december kreeg ik een weekje kerstvakantie, wat ik doorgebracht heb in Hong Kong samen met Esther en haar familie. Wauw dat was gewoon fantastisch. Hong Kong is echt prachtig, het weer was zomers (+ 20°C en zon), het eten lekker. Ik heb heel veel gezien die week, was weer een totaal andere cultuur. Wat mij het meest bijgebleven is, is een traditioneel vissersdorpje, Tai O, op Lantau eiland waar de bewoners hun huisjes gebouwd hebben op houten stelten in het water. Een beeld dat ik nooit uit m'n geheugen zal wissen. Daarnaast ook tempels bezocht, het grootste boeddha beeld ter wereld, Ocean Park, trouw van Esther's nicht, een paardenrace ...
Ik ben Esther en haar familie ongelooflijk dankbaar voor alles!

Ik ga nog een beetje verder thesissen nu (half april moet ie al binnen zijn!). Over 6 daagjes zijn mama en Rony hier en niet veel later komt ook Bethje samen met tante Suzy en nonkel Eric op bezoek. Daar kijk ik allemaal super hard naar uit!

Groetjes uit Kyoto!
PS: ondertussen ben ik al een getrainde karaoke zanger. Samen met een vriend won ik een paar weken geleden een fles champagne op een contest. Woehoew!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Als onderdeel van mijn studies in de Biomedische Wetenschappen, vertrek ik op 31 augustus 2016 voor een jaar naar Kyoto, Japan. Hierbij ga ik lessen volgen en een stage uitvoeren aan de Prefectural University of Medicine. Via dit reisdagboekje wil ik familie en vrienden up to date houden over mijn avonturen in Japan.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 92911

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 31 Augustus 2017

Kyoto, Japan

Landen bezocht: