ik leef nog - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tess Grieten - WaarBenJij.nu ik leef nog - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tess Grieten - WaarBenJij.nu

ik leef nog

Door: Tess

Blijf op de hoogte en volg Tess

26 November 2016 | Japan, Kyoto

Lieve familie en vriendjes,

het spijt me dat het zo lang geduurd heeft voor ik jullie weer een update gaf over mijn ervaringen in Japan.
Ik heb het ongelooflijk druk gehad de laatste maanden.
Ik volgde vakken aan de uni van Maastricht via skype en moest hiervoor een hoop werkjes schrijven. Daar een voltijdse stage bij en extra lessen, jeetje, ik heb in m'n leven nog nooit zo hard gewerkt. Om 9.30 arriveer ik op m'n stageplaats. Na een koffietje ben ik klaar voor een lange dag. Ze verwachten veel van je. Het is hard werken. Maar voor m'n laatste jaar kan ik er wel eens een extra effortje voor doen. Er zijn tenslotte al 3 maanden omgevlogen. Voor ik het weet ben ik weer thuis.

Ik mis thuis wel heel erg. Vooral op avondjes als ik op kot kom na een lange dag, dan wil ik eigenlijk gewoon thuis in de zetel kunnen ploffen, mama of papa die Belgische kost voor me klaarmaakt. Odin kunnen knuffelen. Ik moet er al van glimlachen als ik eraan denk. Hemel op aarde.
Maar m'n vriendjes uit Maastricht zorgen er wel voor dat 'k hier leuke tijden beleef! We doen veel uitstapjes, filmavondjes, karaoke zingen, etentjes, shoppen, cinema, ... vervelen doe ik me zeker niet!

Om al het werk even te kunnen ontvluchten, maakte ik in de weekends wat tijd om buiten Kyoto zelf ook Japan een beetje te verkennen. Ik heb Nara (was voor Kyoto de hoofdstad van Japan) en Osaka (Op Tokyo na de grootste stad van Japan) bezocht met mijn vriendjes uit Maastricht.

Aangekomen in Nara kon je al niet langs al de loslopende hertjes heenkijken. OVERAL BAMBI'S! Zelfs op de straten. Als dierenvriend was dat natuurlijk een klein paradijsje voor mij. Ik moest ze allemaal eventjes kunnen aaien. Nara is heel groen, vol weides, gezellig en ontspannen. In Nara staan ook de allergrootste tempel poort en boedabeeld van heel Japan. Dat was zeker de moeite! Was een heel gezellig uitstapje.

Osaka was absoluut dat wat ik van Japan verwacht had. Skyscrapers, gigantische lichtgevende reclameborden, kitcherige gekke dingen overal. Daar was ik echt van onder de indruk. Machtig om te zien! Osaka heeft ook een prachtig kasteel waaruit je uitzicht hebt over de stad.

Kyoto daarentegen is het oude traditionele Japan. Hier zie je absoluut geen torenhoge gebouwen, maar eerder allemaal kleine Japanse huisjes met schuifdeurtjes en vlaggetjes voor de deur in gezellig smalle straatjes. De shoppingstraten zijn natuurlijk wel wat moderner en drukker. Maar toch heb je nooit de indruk dat je in een gigantische stand bent beland.

Ik heb ook een poging gedaan om Halloween te vieren dit jaar, hoop werk gestoken in m'n outfit als 'zombie scientist'. Ik kwam net aan in het centrum en heb ik m'n vingertje kei hard tegen de muur gestoten, boenk een stuk eraf! De avond zat er dus snel op. Volgende dag naar het ziekenhuis. Antibiotica en verbandjes en ik kon er tegen, maar het was toch een heel avontuur hoor om dokters te bezoeken die geen woord Engels spreken. Ik hoop hier nooit iets ergs aan de hand te krijgen want zij verstaan mij niet en ik hen al helemaal niet.

Sinds vorige week ben ik klaar met de vakken van Maastricht. Op dinsdag heb ik een grote presentatie moeten geven in Japan over mijn project. Dat zijn al een hoop tijdrovende zaakjes die wegvallen. Vanaf nu heb ik meer tijd om wat meer van Kyoto te verkennen en een beetje meer te genieten.

Regenachtige groetjes vanuit Japan!

(het is nu zaterdagavond, en normaal zat ik in de karaokebar zoals we dat elk weekend doen, maar het regent zo hard dat ik zelfs met paraplu'tje er niet doorheen kan fietsen-bummer- een beetje me time dan maar wat boekjes en filmpjes!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Als onderdeel van mijn studies in de Biomedische Wetenschappen, vertrek ik op 31 augustus 2016 voor een jaar naar Kyoto, Japan. Hierbij ga ik lessen volgen en een stage uitvoeren aan de Prefectural University of Medicine. Via dit reisdagboekje wil ik familie en vrienden up to date houden over mijn avonturen in Japan.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 92907

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 31 Augustus 2017

Kyoto, Japan

Landen bezocht: