deadlines in zicht! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tess Grieten - WaarBenJij.nu deadlines in zicht! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Tess Grieten - WaarBenJij.nu

deadlines in zicht!

Blijf op de hoogte en volg Tess

23 Februari 2017 | Japan, Kyoto

Lieve familie, vrienden en vriendinnetjes,

Ondertussen zit februari er ook alweer bijna op en ben ik al een half jaar hier. Wat gaat de tijd snel zeg! Half april is mijn thesis deadline, dus ik begin de druk nu wel te voelen. Na het inleveren van onze thesis vertrekken we vrijwel meteen naar Korea. Daar kijk ik natuurlijk super hard naar uit. Elina, een vriendin uit Finland, gaat ons ook vergezellen voor dat reisje. Niet veel later arriveert papa dan ook en gaan we een aantal weekjes Japan rond trekken. Ergens tussendoor mijn thesis nog een dagje gaan verdedigen en ik ben er helemaal klaar mee. In juni heb ik m’n afstudeerceremonie en daarna kan ik naar huis. Ik mis jullie elke dag en ik kan me niet voorstellen hoe dolgelukkig ik ga zijn als ik arriveer in Zaventem.

De afgelopen weken waren vooral heel druk. Vorige week heb ik m’n allerlaatste les gehad (op zaterdagochtend, jeej!). Dus nu is het enkel nog voltijds stage. Daarnaast doe ik ook terug een part-time job als leerkracht Engels. Dat betekent dus dat ik na een drukke stage dag meteen door moet om nog tot half 11 les te gaan geven. Ik doe dat erg graag, de kindjes zijn superlief en mijn werk daar wordt ook enorm geapprecieerd, maar ben echt wel heel vermoeid nu. Stage gaat wel goed. Soms ben ik bang dat ik niet voldoe aan hun verwachtingen, omdat het toch een heel andere werkcultuur (lees workaholics) is en ze mijn Westerse gewoontes daar misschien niet in appreciëren. Maar ik heb een goeie feedbackfiche teruggekregen afgelopen maand en vandaag nog een presentatie gegeven waarvan de prof heel tevreden was. Dus ik denk dat het dan wel goed zit. Eind volgende maand moet ik dat ook allemaal gaan presenteren op een conferentie voor een paar 100 mensen in Hamamatsu (een stadje dichtbij Mount Fuji wat wel cool is voor een dagje sightseeing). Dat wordt stressen natuurlijk he, pfft!

Ondertussen heb ik ook al heel wat bezoekjes gehad! In januari is mama samen met Rony een weekje hier geweest. Ik heb dan ook een beetje vrij gekregen zodat ik kon genieten van wat family quality time en kon gidsen rond Kyoto en omstreken. Mijn verjaardag heb ik dan ook samen met hen gevierd en de avond dan nog afgesloten met een karaoke avondje, weliswaar! Verder hebben we samen Nara, Osaka en Arashiyama bezocht. Nara is nog steeds één van mijn favoriete plekjes in Japan, het bambi paradijs! Arashiyama is in het westen van Kyoto gelegen. Hier konden we de wilde Japanse aapjes bezichtigen met een uitzicht over heel Kyoto! Een weekje is kort en afscheid nemen is dan natuurlijk weer niet leuk want het is weer voor een hele tijd.
Begin februari zijn Bethje, tante Suzy en nonkel Eric ook een weekje hier geweest, maar toen kreeg ik jammer genoeg niet zoveel vrije tijd vanwege al het labwerk. Wel gingen we elke avond lekker uit eten en ontbeet ik nog met ze mee voor ik terug naar de uni ging. Ook met hen bezocht ik Osaka en Nara. Is zoveel gemakkelijker om met iemand te gaan die de plekjes en vooral het openbaar vervoer een beetje kent. Jeetje, openbaar vervoer hier is echt afschuwelijk. Soms denk ik dat ze er plezier in vinden om alles zo onduidelijk mogelijk te maken. Een duidelijke eindbestemming, route of bus/treinnummers kennen ze hier niet. Ze vonden het allemaal wel heel leuk hier en ik was natuurlijk super gelukkig om iedereen terug te zien!

Nu kan ik wel zeggen, tot snel!

xoxo Tess

  • 23 Februari 2017 - 23:12

    Agnes Grieten:

    Amaai tessje,das toch wel keiferem da gij meemakt,ge zet nen echte wereldburger,geniet er ma van

  • 24 Februari 2017 - 03:47

    Tess Grieten:

    hoi tante Agnes :D ja het is echt een fantastische ervaring! Het is niet altijd even simpel hoor, en vooral de eerste maanden had ik het soms zwaar. Maar het is het doorzetten wel helemaal waard. Naast het harde werk heb hier veel mooie dingen mogen zien en meemaken. Nog eventjes tanden bijten nu om school rond te krijgen en dan kan ik Azië wat verder verkennen!
    Hopelijk is thuis ook alles nog inorde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Als onderdeel van mijn studies in de Biomedische Wetenschappen, vertrek ik op 31 augustus 2016 voor een jaar naar Kyoto, Japan. Hierbij ga ik lessen volgen en een stage uitvoeren aan de Prefectural University of Medicine. Via dit reisdagboekje wil ik familie en vrienden up to date houden over mijn avonturen in Japan.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 92898

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2016 - 31 Augustus 2017

Kyoto, Japan

Landen bezocht: